Posted on

Ost og kjeks

Ja, da drar det seg atter en gang mot helg.

For de fleste betyr helg at man koser seg med litt ekstra god mat.

God mat behøver ikke være usunt og fullt av sukker og stivelse.

Det er jo sååå mye god mat man kan spise på et lavkarbo-kosthold og vi kan virkelig velge å vrake.

Når man først har lagt om til et lavkarbo-kosthold er det viktig å ikke fokusere på det man ikke kan spise, men heller fokusere på det vi kan spise.

Det er et hav av muligheter..

Mitt tips for helgen er ost og kjeks.

Vel… kjeks er kanskje å dra det noe langt, men disse «kjeksene» synes jeg smaker helt fortreffelig sammen med noen deilige oster.

hva trenger man?

50g norvegia
salt
paprikapulver

riv osten.

Legg den i 9 små hauger på et bakepapirkledd stekebrett.


ha på salt og paprikapulver.(bare en anelse, det kan fort bli for mye)


Annet krydder kan selvsagt også brukes, men styr unna krydderblandinger som f.eks grillkrydder og lignende, da disse har mye sukker i seg.

stekes på 200 grader til osten er smeltet og fått en gylden farge.

Det er viktig å ta de ut i passende tid, ikke for tidlig da de da ikke blir sprø, og ikke la de bli brent..så følg med.

Så kan du ha på dine favorittoster, litt paprika og kanskje et par jordbær.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *